logo

Souvisí překyselení, únava a nemoci?

TCM a překyselení organismu

Jste unavení, vystresovaní, přepadají vás chmury či máte pocit, že chytnete každou nemoc, co kolem vás proletí? Víte, že za mnohými ze zdravotních problémů může být nevyrovnané pH vašeho těla? Možná i vaše zdraví ohrožuje překyselení organismu. Co to je a co se s tím dá dělat?

  • Překyselení organismu

    O překyselení organismu už se toho napsalo hodně. Pro náš organismus je důležité udržovat si určité pH. Přesněji mírnou zásaditost krve (pH 7,35 – 7,45). Pokud je v těle více kyselé prostředí, tělo se brání uvolňováním minerálů. To má za následek nejrůznější onemocnění.

  • Na celý rok stresem zatěžované tělo to však může mít vážné následky. Konzumovali jsme totiž ve velké míře nejvíce kyselinotvorné potraviny: maso, cukr a alkohol. V kombinaci s celoročním duševním napětím (další zdroj překyselování organismu) je to pro naše zdraví velmi nebezpečné.

  • Naštěstí si můžeme pomoci sami. Úpravou jídelníčku a životního stylu.

  • Zásadotvorné potraviny

  • Silně tvořící zásady

    (doporučujeme okamžitě zařadit do jídelníčku)

  • Zeleninové šťávy - Pšeničné klíčky - Bylinkový čaj - Zelenina a listový salát (okurky, zelí, listy pampelišky, endivie, rajčata, cukety, tykev, mrkev, ředkvičky, kedlubny, pórek, polní salát, lilek, celer, brambory, bílé fazole, rukola …) - Slunečnicová semena

  • Slabě tvořící zásady

    Sušené a čerstvé plody (fíky, rozinky, banány, citróny, melouny, třešně, hroznové víno, meruňky, broskve, jahody, angrešt, maliny, borůvky…) - Podmáslí a čerstvé syrové mléko Quinoa, amarant, špalda, jáhly, kroupy, pohanka - Klíčky špaldy - Obilná káva – Avokádo – Med - Čočka, hrách, zelené a žluté fazole

  • Kyselinotvorné potraviny

  • Slabě tvořící kyseliny

    Ovocné šťávy - Oříšky (lískové, vlašské, burské, para ořechy a sladké mandle) - Celozrnné mouky a výrobky (celozrnná pšeničná a žitná mouka, celozrnný knäckerbrot, celozrnný chléb, výrobky z celozrnného šrotu) - Některé mléčné výrobky (máslo, tvaroh, jogurt) - Loupaná, vařená rýže

  • Silně tvořící kyseliny

    (doporučujeme výrazně omezit!)

  • Zrnková káva a černý čaj - Alkohol - Colové nápoje a sladké limonády - Živočišné bílkoviny (maso, uzeniny, ryby) - Fastfood a hotová jídla - Tvrdé sýry a další mléčné výrobky - Průmyslový cukr, sladidla a sladkosti - Bílá mouka a výrobky z ní

  • Pro podrobný návod, jak nejlépe pomoci svému tělu od překyselení, zavolejte nám 222 515 923. Naši terapeuti vám rádi pomohou.